Návrat krále
(ne, před psaním této povídky jsem se na Pána Prstenu 3 nedívala. Ale až to dopíšu, jdu na něj.)
Škola ztichla. Jen o přestávkách se po škole toulali studenti jako tiché stíny. Nikdo nepokřikoval, nikdo nic nehlásil, a i Dvacátá dupala míň než obvykle. Školu nově bíle vymalovali a doteď různobarevně postříkaným a prožraným zdem tak vzali jejich chemické kouzlo. Bez ozáření výbuchy vypadaly všechny tváře šedě a kroky byly příliš hlasité a rušivé. Ve zkratce - ze školy odešel život. Šel na východ, do Afgánistánu. Vzpomínal na staré časy... O pár týdnů později vzpoměl na svůj slib. (V tomto okamžiku autorka doporučuje nakopnout dobrodružnou hudbu.) Vztal, uhasil svůj bílý plášť, vyklepal si z bot písek, narovnal si pásku přes oko a vyrazil na východ. Po pár kilometrech se otočil a se sakrováním vyšel znovu, teď už správným směrem.
Chemii u IX.B. suploval Tomáš Atom od doby, kdy Dumbum zmizel. Byl to postarší muž s brýlemi, ze zásady šedomodrou kostkovanou košilí a aˇse snažil jak chtěl, nic mu nevybuchovalo a bez výbuchů nedával žákům dostatek podnětů k zapamatování.
Pocítili jeho přítomnost dříve, než uviděli kouř doprovázející jeho návrat a slyšeli tříštění skla. Když kouř poklesl, uviděli ho. Dumbum se tyčil na učitelském stole, ozářen zbytky výbušné směsi na školních pozemcích a vítr z vyskleného okna mu rozvíval vlasy plné písku a ohořelý plášť. Atom stál šokovaně u stěny, dokud Dumbum sebevědomě neseskočil a nezamířil k němu. "Ááá, Tome, rád tě vidím!" "Říkal jsem ti, že mi můžeš říkat klidně křestním. Jak ses měl v Af - na dovolené?" "Šlo to, vůbec se to tam nemění. I ty dopravní prostředky jsou pořád-" "Co dělá na školní zahradě velbloud??!!! DUMBUMEEEE!!!" "A jééje." Do třídy vdupala - překvapivě - Baba Příšerná. "Ty se ještě opovažuješ vracet?!" "Proč by ne? Pořád jsem tu učtel. A ten velbloud je na parkovišti, ne na zahradě. A vůbec - byl bych vám vděčný, kdybyste odešli, Megero, Molekulo. Mám hodinu." S těmi slovy vystrčil Megeru i fyzikáře pokřikujícího ´jmenuju se Atom´ na chodbu a vrátil se k učitelskému stolu. "Tak, co se učíme a kde jsme skončili?"